20 Mayıs 2017 Cumartesi

| Opera Eklentilerim Yayınlandı

Uzunca bir süredir tarayıcı eklentilerine merak salmış ve araştırmaya başlamıştım. Araştırmalarımın sonunda Opera'nın eklentilerinin açık kaynak kodlu olduğunu ve geliştirmeye ve düzenlemeye yatkın olduğunu gördüm. Bunu fark ettikten sonra da hemen deneme amaçlı bir eklenti yapıp kendi bilgisayarımda denedim. Aslında çok fazla kod bilgisi gerektirmeyecek ve zorlamayacak eklentiler yapmaya çalıştım ve sonunda Opera'ya gönderdim.


Eklentilerimi yazımın sonundaki linklerden bulabilirsiniz. Burada eklentilerimden bahsetmekten ziyade eklentilerin nasıl yazıldığına ve kaynak kodlarına nasıl ulaşabileceğinize değinmek istiyorum. Öncelikle Opera'nın eklenti mağazasına Opera dışında farklı bir tarayıcı üzerinden erişin. Hangi eklentinin kaynak kodunu görmek istiyorsanız onu açın ve sağ taraftaki "Opera'ya ekle" butonuna tıklayın. Aşağıda açılan ufak pencereden "sadece indirin" yazısına tıklayın. 


İndirdiğimiz bu dosya .nex uzantılı bir Opera eklenti dosyasıdır. Eklenti dosyasının .nex uzantısını .zip olarak değiştirin ve dosyayı çıkarın. Çıkardığınız dosya da o eklentiye ait tüm kaynak kodları (resimde görüldüğü üzere) görebilir ve bir editör yardımıyla düzenleyebilirsiniz.


Şimdi de sizlere yayınlanan iki eklentim hakkında ufak bir bilgi vereyim. Bunlardan birisi Yandex.Translate Sidebar eklentisi. Bu eklentiyi kurduğunuzda Opera tarayıcınızın hemen sol tarafında ufak bir panel açılıyor ve bir Yandex butonu beliriyor butona tıkladığınızda ise Yandex Çeviri servisinin mobil görünümü anında açılıyor. Bu eklenti sayesinde Yandex'in Çeviri hizmetini sekme veya pencere açmadan ve bulunduğunuz sayfadan ayrılmadan anında kullanabileceksiniz. Eklentiye buradan ulaşabilir, kaynak kodlarını ise buradan indirebilirsiniz.

Diğer eklentim ise Freelyshout Lite On Sidebar eklentisi. Bu eklenti de yine sol tarafta açılan paneldeki Freelyshout butonu ile çalışıyor. Butona tıkladığınız yerli sosyal ağ platformu olan Freelyshout mobil sürümü açılıyor ve rahatlıkla Freelyshout profilinizin akışını görebilir ya da paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Eklentiye buradan ulaşabilir, kaynak kodlarını ise buradan indirebilirsiniz.

Teknolojiyi seven aynı zaman işçi hakları, toplu iş hukuku ve iş hukukuna ilgisi olan ve sendikalar hakkında araştırma yapmayı seven birisiyim sadece... Çalışma Ekonomisi mezunu ve sendika uzmanı...

5 yorum:

  1. Başarılar. Bir ara bende bu işe merak sarmıştım Chrome için eklenti geliştirmiştim. Tam Web Store'a atacaktım bir baktım 5 dolar istiyor. Orada bıraktım işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen hocam Chrome için Google para istiyor ancak Mozilla ve Opera için ücret ödemek gerekmiyor. Bu tarayıcılara yönelebilirsiniz.

      Sil
    2. Evet öyle. Bir ara Opera'ya da istek yollamıştım eklenti için kabul edilmemişti bende bırakmıştım.

      Sil
  2. Opera yı eskiden kullanırdım. Stabilize olmayan sistemi yüzünden bırakmıştım. Ama kendini geliştirdiğini görmek sevinç verici.

    YanıtlaSil
  3. bu işlere merak salmanız çok güzel allah yolunuzu açık etsin :)

    YanıtlaSil