29 Ocak 2019 Salı

| Okunası Kitap Önerileri - 1

Aslında blogda çok fazla yazı yayınlamıyorum. Hem işlerin yoğunluğundan hem de artık çok fazla yazacak konu üretemiyorum. Bende hem blogumda yayınlayabilmek adına hem de sizlerle okumuş olduğum güzel kitapları paylaşabilmek adına "Okunası Kitap Önerileri" serisini başlatıyorum. Keşke daha sizlere duyurmuş olduğum Almony'yi de bitirebilmiş olsaydım da araya bir yere sıkıştırıverseydim.


Neyse lafı çok uzatmayı sevmiyorum. Bu yüzden doğruca ilk önereceğim üç kitabı aşağıda sıraladım. Bu arada kitapların hepsi Paris Yayınları'ndan çıkma kitaplar... Bunun nedeni reklam vs. aldığım için kitapların içerikleri gerçekten hoşuma gittiği içindir. Umarım beğenirsiniz.

Yerüstünden İlaveler - Fatih Mutlu

 
Çok fazla uzun olmayan lokmalık kitaplardan sayabileceğimiz ve konu anlatımı ve karakter tanımlası açısından çok başarılı bulduğum bir kitap. Yazar, Fatih Mutlu, her ne kadar ilk kitabı olsa da çok başarılı ve etkili bir eser çıkarmış. Kitapta Ceyhun karakterinden bahseden Fatih Mutlu, özellikle karakterin iç dünyasını çok iyi yansıtmış. Açıkcası ben kitap bittiğinde "keşke biraz daha uzun olsaymış çok iyi gidiyordu hikaye" dedim.

Üç Usta: Sokrates, İsa ve Buda - Frederic Lenoir


İlk bakışta sürekli ilahi bir bakış açısıyla yazılmış bir eser gibi gelse de aslında göründüğünden çok daha bilimsel bir kitap. Okumaya ilk başladığımda bende ufak bir önyargı yaşamıştım ancak yazarın yaptığı alıntıların, bu üç "usta"nın dönemlerine en yakın zamanlarda yazılmış metinlerden yararlandığını görünce kitabı daha da hevesli ve dikkatli okumaya başladım. Özellike bu üç büyük kişiliğin (Sokrates peygamber özelliği taşımadığı için kişilik ifadesini kullanıyorum) hayat felsefelerini ve dine bakış açılarını bilimsel bir şekilde incelenmesi kitabı oldukça çekici yapan en önemli etken.
Alemlerin Çöpçatanı - Ömer Faruk Yazıcı


Alemlerin Çöpçatanı, kısa kısa farklı hikayelerin bir araya getirilmesiyle oluşturulan bir kitap. Özellikle hikayelerdeki farklı mitler ve anlatımdaki akıcılık kitabı okurken farklı dünyaları hayal etmenizi sağlıyor. Hangi hikaye olduğunu söylemeyeceğim ama bir hikaye var ki adeta bir Yüzüklerin Efendisi edasıyla yazılmış ve oldukça etkileyici... Okuduğunuzda ne demek istediğimi kesinlikle çok iyi anlayacaksınızdır.
Bu hafta önereceğim kitaplar bunlar... Dediğim gibi bu kitapların hepsi Paris Yayınları'ndan çıkmış ve son derece güzel okunaklı kitaplar. Umarım sizlerde beğenirsiniz. Okuduğunuz kitaplar varsa ya da önermek istediğiniz kitaplar varsa yorumlar kısmında yazarsanız sevinirim.

Teknolojiyi seven aynı zaman işçi hakları, toplu iş hukuku ve iş hukukuna ilgisi olan ve sendikalar hakkında araştırma yapmayı seven birisiyim sadece... Çalışma Ekonomisi mezunu ve sendika uzmanı...