26 Ekim 2019 Cumartesi

| Hizliresim.com Geri Döndü

Bir süre önce hizliresim.com ile ilgili bir yazı paylaşmıştım. Bu yazıyı paylaşmamın ardından ünlü webmaster forumlarından WmAracı'nda konusunu açtım ve hizliresim'in durumundan bahsettim. Ardından ortaya çıkan tartışmaların üzere hizliresim.com'un aslında Eksiup'tan tamamen bağımsız bir şekilde bitirildiğini ve satışa çıkarıldığını öğrendim. Bir diğer önemli webmaster forumlarından olan R10 üzerinden satışa çıkarılan hizliresim.com için yaklaşık olarak 250.000TL bir fiyatlandırma yapıldığını da öğrendim.



Ardından tartışmalar sürerken dikkatimi çeken bir cevap WmAracı'nın değerli üyelerinden trgy'dan geldi ve siteyi tüm içerikleri ile birlikte satın aldığını belirtti. Şu anda aktif hale gelen site tüm içeriğini korumakta ve tüm üyeler eskisi gibi giriş yapabilmekte. Sitenin devri ile ilgili fiyat konusunda herhangi bir bilgilendirme yapılmasa da şu an devir işlemleri tamamlanmış aktif hale gelmiş.

Asıl benim merak ettiğim konu ise uzun bir süredir faaliyet gösteren ve ilanda belirtilene göre yaklaşık 80 milyon adetlik bir resim içeriği barındıran ve hiç olmazsa basit internet kullanıcısının bile resim araştırırken hayatın en az bir kere bile olsa mutlaka girdiği böylesine markalaşmış bir sitenin kapanması, satılması, devri vs. gibi konularda herhangi bir açıklamanın tam olarak yapılmaması ve bununla ilgili içeriklerin sözüm ona web dünyasına ilişkin haber yapan sitelerin hiçbirinde yer almamasıdır. Basit bir yabancı sitenin bile erişimi engellendiğinde ya da devri gerçekleştiğinde ortalığı ayağa kaldıran, bas bas bağırarak bunu duyuran sözüm ona internet siteleri ne yazık ki yerli mecralarımızı çok fazla takip etmiyorlar.

Ben elimden geldiğince yerli mecralara ilişkin ulaştığım verileri ve bilgileri sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Hizliresim.com sitesini devralan arkadaşıma en içten dileklerimle başarılar diliyor ve kendisini tebrik ediyorum.

Teknolojiyi seven aynı zaman işçi hakları, toplu iş hukuku ve iş hukukuna ilgisi olan ve sendikalar hakkında araştırma yapmayı seven birisiyim sadece... Çalışma Ekonomisi mezunu ve sendika uzmanı...